Ztráta antén

19.11.2016 15:52

Díky zarputilému předsedovi SVJ našeho domu jsem byl přinucen během léta odstranit obě antény  (2el.Yagi a vertikál AP8A)

ze střechy domu. Ohrožoval jsem celý dům možným úderem blesku. Během letního pobytu na zahradě jsem polaboroval

s drátovými anténami s cílem nějakou si natáhnout ze svého balkónu v 8. patře. Dipólové varinaty jsem musel vyloučit vzhledem

husté vegetaci vzrostlých stromů u paneláku. Zbývaly varianty LW, kdy jsemv vyzkoušel jak rezonanční variantu 40m, tak

 nerezonanční variantu. Nakonec vzhledem k podmínkám byla realizována LW anténa o délce 27 m s balunem 1:9, která

navzdory skeptickému názoru OK2BUH chodí překvapivě dobře. Podíl na tom má nepochybně velký celokovový balkon, propojený

s hromosvodovým svodem jako protiváha. Anténu vyladí na většině pásmech ATU tcvru, kde to nejde ruční L tuner (1.8, 18 a 24 MHz)

Pár detailů k balunu 1:9 jsem dal do rubriky technika.