Dokončení SDR transceiveru

06.12.2014 17:09

Zhruba za 2 měsíce jsem dokončil stavbu SDR tranceiveru ADTRX 9 ve formě "vrabčí hnízdo", viz obrázek ve fotogalerii. Ve dnech 22 - 24.11. jsem v tomto stadiu uskutečnil zkušební provoz s výkonem 3 W mým oblíbeným druhem provozu PSK-31 na pásmech 7, 10 a 14 MHz. S QRP výkonem jsem nikdy neprovozoval, tak jsem byl zvědav co to udělá. Nicméně se ukázalo, že s malým výkonem se ještě více projeví známá pravda, že úspěch je především závislý na anténách. S dobře přizpůsobenou 2 el. Yagi na 14 Mhz byl provoz naprosto bezproblémový a stanice přišly i na CQ. Se špatně přizpůsobeným vertikálem na 7 MHz jsem po půl hodině rybaření udělal jednu Ukrajinu. Tcvr jinak pracuje dle předpokladu, čeká mne ale druhá fáze, kterou nedělám tak rád jako osazování a oživování, a to je dát vše do pěkného definitivního "kabátu". K tomu dojde ale až na jaře, po přestěhování do letního sídla, protože v paneláku mám téměř nulové podmínky pro mechanické práce. Do té doby chci ADTRX 9 trochu modifikovat, zejména přidáním PA s výkonem cca 30 W

a rozšířením na více pásem s případně lepšími vstupnímy filtry.